Få stærke vinger som bærer dig og din forretning, og et kort som viser din vej

Del dit budskab med verden og gør den forskel, som du drømmer om

For at komme ud med din unikke viden og budskab, er der mange greb og discipliner, som du bør kende. Online og offline.

Det kan lyde uoverskueligt, men med overblik og indsigt er du godt på vej.

I denne artikel deler jeg både erfaringer og anvisninger til, hvordan du sikrer, at dit unikke bidrag til verden kommer ud og gør den forskel, som du drømmer om.

Jeg har opdelt det i to faser

  1. Fundamentet – din stemmes vinger
  2. Din strategi – kortet som viser vejen

Mit mål med artiklen er, at du får det overblik, som gør dig i stand til at lave en plan for, hvordan du får din stemme delt med verden bedst muligt.

The Human Voice is the most perfect instrument of all!

Arvo Pärt

I mere end syv år har det været min mission og passion at hjælpe soloselvstændige og virksomhedsejere med at få delt deres unikke budskab og produkt med verden, og dermed gøre den forskel som de brænder for.

Jeg hjælper med at skabe overblik, indsigt og struktur i forhold til de nødvendige skridt.

Min erfaring er, at det giver ro.

Ro, fordi du ved præcist, hvad du skal gøre.

Ro til (også) at kunne at fokusere på innovation og forretningsudvikling, samtidig med at du styrker dine kunderelationer.

Og det styrker din forretning, så du kan tjene penge, samtidig med at du hjælper de mennesker, som søger lige præcis din viden.

En bæredygtig forretning har brug for to ben;
et holistisk og et økonomisk.

To ben, som giver dig mulighed for
‘at gøre godt og gøre det godt’.

Stærke vinger som kan bære dig og din forretning

Fase 1 og dermed første step er at få bygget dit fundament. Jeg kalder det din stemmes vinger. De skal være stærke for at kunne bære dit budskab ud i verden.

Din stemmes vinger er her din hjemmeside.

Det er der, du skal opbygge et univers, som skaber så meget tillid mellem dig og de som besøger siden, at de åbner deres hjerter og overgiver sig til dig og den viden og læring, som du kommer med. Det som kan hjælpe dem til forandring.

Som de fleste holder jeg meget af personlige møder, men i dag skal vi også være tilgængelig online. Fordi dine kunder søger online.

Det gælder uanset, hvor de er i deres købsrejse.

  • Nogle søger inspiration og ny viden
  • Nogle søger hjælp til en specifik udfordring
  • Nogle er klar til at købe

95% af dine potentielle kunder starter digitalt, når de skal købe dit produkt eller ydelse – og det er lige meget om de ender med at købe i en fysisk butik, online eller de kontakter dig for et møde. 

Peter Schøtt, Plead

Fundamentet og din hjemmeside bør bygge på – og afspejle – tre faktorer

  • din målgruppe, som er de mennesker, du bedst kan hjælpe
  • dit unikke bidrag, din stemme og dit budskab
  • dit produkt, som skal pakkes ind og præsenteres på en måde, som gør det let for kunderne at pakke dig og din unikke viden ud

En fjerde ting, som også bør være på din hjemmeside, er information om dig. Dine kunder vil gerne vide, hvem de handler med, hvad der driver dig, dine mål, ambitioner og værdier.

Siden ‘Om’ er en af de mest besøgte sider på mange hjemmesider, og essentiel at have på plads.

Disse fire elementer er fundamentet på din hjemmeside – din stemmes vinger.

Med dette fundament – og dermed stærke vinger til at bære dit budskab – vil de besøgende hurtigt kunne afkode, om du kan hjælpe dem, hvordan du kan hjælpe, og de vil have et indblik i, hvem du er.

Er vingerne svage eller ikke helt foldet ud, vil dine muligheder for at dele din viden med verden, og gøre den forskel som du drømmer om, være reduceret eller i værste fald ikke være til stede.

Du har 3 sekunder til at vise den besøgende på din hjemmeside, hvad du kan hjælpe med!

Peter Schøtt, Plead

Kortet, som viser din unikke vej

Fase to tager afsæt i din digitale strategi. En strategi, hvor du laver en plan for, hvordan du skaber kontakt til dine kunder. Jeg kalder det også kortet som viser vejen.

Som virksomhed er vi på de sociale platforme for at øge kendskabet til vores forretning og/eller for at skabe forretning via konvertering.

Er dit mål at øge kendskabet, kan du anvende en række forskellige værktøjer:

  • Blog
  • Seo
  • Podcast
  • PR
  • Google Adwords
  • Facebook Ads
  • Facebook Grupper
  • YouTube

Er dit mål konvertering, er der også forskellige muligheder. Det er væsentligt at huske, at konvertering ikke altid er direkte salg, men fx.

  • at connecte på LinkedIn
  • tilmelde sig dit nyhedsbrev
  • booke et kundemøde
  • salg af billetter
  • få deltagere på ventelister til fx dit næste forløb eller event

I alone cannot change the world, but I can cast a stone across the waters to create many ripples.

Mother Teresa

Med disse to faser vil du opleve at dit budskab kommer ud – at din stemmes vinger bærer dig let og tydeligt ud i verden.

De besøgende på din hjemmeside, vil opleve

  • en både stærk og autentisk side, hvor de let kan afkode dit budskab og den forskel, som du kan gøre for dem
  • en platform som giver dem mulighed for at lære dig bedre at kende igennem dit content som fx blog, artikler, videoer eller lydfiler som meditationer og podcast – content som opbygger tillid
  • et univers, hvor du er eksperten, og hvor du styrker relationen til dit publikum

Uanset hvilke værktøjer du vælger at tage i anvendelse, så husk at alle kontaktpunkter viser, hvem du er. Det bliver dit brand.

Vær professionel og imødekommende. Vær autentisk og transparent. Og vis dine kunder, at du er til for at skabe forandring ved at hjælpe dem og guide dem, der hvor de møder dig.

You can’t have “multiple personalities” anymore for business, family, and everything else. You are who you are now, in this world.

Gary Vaynerchuk

Stille mirakler når mennesker mødes

I min verden kan det personlige møde noget ganske særligt, og jeg kører derfor gerne meget langt af samme årsag.

Dit arbejde med offline aktiviteter, som fx at deltage i messer, konferencer, netværksarrangementer og fredagsmøder – eller selv at arrangere disse, er også at arbejde med din synlighed og derfor en del af din strategi.

Mange vælger at skrive en bog. Det kan være en e-bog eller en trykt bog. Bøger bidrager til at underbygge dit navn, og brande dig som ekspert indenfor dit felt, og ligger ofte højt i produkttragten. Derved er bøger en fin måde, at vise dine kunder, hvem du er og hvordan du kan hjælpe dem.

Uanset hvordan du arbejder offline, så bør du have et solidt fundament i ryggen – stærke vinger til at bære dig og din stemme ud i verden.


I meet people and they become chapters in my stories.

Avijeet Das

Klar til at slå vingerne ud?

Ofte henvender mine kunder sig med et ønske om at begynde at arbejde med tiltag, som hører til fase to – fx annoncering eller udgivelse af content som artikler eller podcast. Det vil give trafik til din side, men med et uklart fundament, er der risiko for at den besøgende ikke forstår, hvordan du kan hjælpe dem videre. Jeg taler af egne erfaringer.

Uden fastlagte konverteringsmål bliver det desuden svært at fastholde og styrke relationen til den besøgende, fordi du ikke rækker hånden ud med et ‘call to action’ som fx. at tilmelde sig dit nyhedsbrev eller følge dig på facebook. Endnu en erfaring jeg har gjort mig i årenes løb.

Mit råd til dig er, at du i stedet starter med at styrke dit fundament – der hvor kunderne møder dig og dit produkt.

Der kan være flere måder, du nu kan komme videre på.

  • Ring for en gratis uforpligtende samtale, hvor vi afklarer, om jeg er den rette til at hjælpe dig – det sker her
  • Lyt til min podcast, som er samtaler med inspirerende mennesker, med unikke budskaber og viden, som gør en forskel i verden – du finder dem her

Bliv taget i hånden af din personlige advisor og få et personligt stærkt kort til din rejse

Du kan selvfølgelig også få min hjælp. Som advisor og generalistspecialist

  • har jeg i en årrække arbejdet med en bred række af de værktøjer, som du måske nu også ønsker at implementere
  • forstår jeg helheden og har således både det store overblik og den nødvendige indsigt

Når vi indgår et samarbejde, starter vi i helikopterperspektiv. Herfra bliver du set og herfra får du min sparring. Jeg kommer med en viden og forståelse af synlighed og giver dig ideer og vinkler, som får dit budskab ud over scenekanten.

Jeg har en unik evne til at spejle andre fra et højere sted. Jeg stiller skarpt ind på dig og jeg vil udfordre dig til at nå nye højder, så du kan dele din viden, visdom og unikke stemme med verden og gøre den forskel, som du drømmer om. Sammen laver vi dit kort med dine vigtigste skridt.

Med et autentisk fundament, stærke vinger og dit helt eget kort, vil det falde dig nemt at tage den kappe på, som er dig givet.

Jeg håber, at jeg med denne artikel, har hjulpet dig til at få indsigt og overblik, så du kan gå ud i verden med stærke vinger – og at du har fået nogle af koordinaterne til dit unikke kort.

Det er min PASSION at hjælpe dig – fordi jeg tror på, at vi sammen kan skabe store forandringer. Læs evt. min historie her.

Tusind tak fordi du læste med. Hvis du synes det er relevant til at dele med dit netværk, så vil jeg sætte meget stor pris på det.

Rigtig god rejse – må dit budskab komme verden rundt og skabe positive forandringer!

Følg mig på LinkedIn og lad os sammen skabe positive forandringer i verden